BITÀCORA 5: FAMÍLIES D´INSTRUMENTS MUSICALS

27/11/2017

Treballar amb instruments musicals i les seues famílies amb els alumnes és sempre una activitat motivadora e interesant.

Els alumnes disfruten molt per diferents motius: poden desenvolupar el moviment i alçar-se de la cadira, expressar les seues emocions a través de la música, fer una activitat en grup, participar i jugar amb els seus companys...

Aquesta web és tan sols un exemple de tots els recursos TIC que tenim. 

https://instrumentsmusicals.wordpress.com/

Aquesta és també una web plena de recursos per a treballar els instruments musicals a l´aula:
http://mestramusical.blogspot.com.es/2012/02/els-instruments-musicals.html

Sempre hem d´intentar que els estudiants s´impliquen i participen, per exemple amb la construcció del seu instrument musical o amb la cerca d´informació en internet sobre el tema.

Amb els més grans podem afavorir la creació de presentacions amb Power Point o videos en clase, però que siguen els mateixos els creatius.

Podem fer la nostra orquestra amb instruments de percussió, com el tambor, el triangule o les maraques. 

La flauta és l´instrument escolar més utilitzat, però hem de donar una oportunitat a altres instruments també.

I no podem oblidar que molts dels nostres alumnes estudien música fora de l´escola, així que podem aprofitar aquesta situació per a motivar a la resta de la classe.

Abans de terminar, una manera divertida de treballar els instruments a clase, el TEATRE!


Pere i el llop és un conte musical per a infants compost per Serguei Prokófiev el 1936. La seua idea era fer arribar als més menuts la música simfònica. Va cercar diferents personatges i els va representar per un instrument:


- Pere - el violí
- L'ocell - la flauta travessera
- L'ànec - l'oboè
- El gat - el clarinet
- L'avi - el fagot
- El llop - la trompa
- Els caçadors - les timbales

A partir del conte, podeu crear presentacions de diapositives per a treballar en conte de Pere i el llop i les tres famílies d'instruments musicals: corda, vent i percussió.






Comentarios